Asiakastyytyväisyyden arviointi palveluasumisen hankinnassa - Case Hämeenlinna

""
Kuva, Ilkka Vuorinen

Hämeenlinna on ottanut ikäihmisten palveluasumisessa asiakastyytyväisyyden keskeiseksi arviointikriteeriksi. Minikilpailutuksissa parhaita pisteitä saaneet tahot nousevat kaupungin listan kärkeen ja pääsevät helpommin vastaanottamaan uusia asiakkaita.

“Erityislaatuista Hämeenlinnan mallille on ollut tiivis ja pitkäaikainen yhteistyö kaupungin ja palveluntarjoajien välillä”, sanoo palveluntarjoajan, Lomakotiyhdistys Ilonpisara ry:n, toiminnanjohtaja Raija-Leena Löövi.

Yhteistyötä ja mittaamista yhdistelemällä palveluasumisen piirissä asuu Hämeenlinnassa tyytyväisempää väkeä kuin Suomessa keskimäärin. Katso alta video Hämeenlinnan keinokkaasta hankintaesimerkistä.

tags