Hankinnan markkinakartoitus -opas

markkinakartoitus

Hankinnan markkinakartoitus -oppaan tarkoitus on kasvattaa ymmärrystä markkinavuoropuheluiden suunnittelusta ja antaa varmuutta niiden toteuttamiseen: miten saada markkinoiden ymmärrys tuotua tehokkaasti osaksi omaa hankintaa? Oppaassa kuvataan hankintojen valmisteluun kuuluvaa toimittajamarkkinoiden kartoittamista ja tarjonnan analysointia.

Opas on jaettu viiteen osaan: 

  1. Keskeisiä käsitteitä 
  2. Kuka tekee markkinakartoituksen ja mitä kartoitetaan?
  3. Milloin tehdä markkinakartoitus?
  4. Miten toteuttaa markkinakartoitus tai -vuoropuhelu?
  5. Markkinakartoitus ja hankintalaki

Hankinnan markkinartoitus -opas (verkkokirja)

Hankinnan markkinakartoitus -opas (pdf)

Tutustu myös Motivan Hankkijan viestintäoppaaseen

tags