Henkilö tutkii tietokantaa

Big dataa voidaan käyttää monilla eri tavoilla, kuten esimerkiksi tehostamaan toimintaprosesseja, parantamaan tuotteiden ja palveluiden laatua tai kehittämään uusia liiketoimintamalleja. Big dataan perustuvaa tekoälyä voidaan käyttää myös ennakoimaan tulevia trendejä ja muutoksia, mikä auttaa organisaatiota muuttamaan toimintaansa ja varautumaan tuleviin muutoksiin.

Markkinakartoituksella tarkoitetaan yleisesti kaikkea sitä markkinoilla olevan tiedon selvittämistä, jota hankintayksikön on mahdollista saada ja hyödyntää hankintaa suunnitellessa ja valmistellessa. KEINO-osaamiskeskuksen Hankinnan markkinakartoitus -opas sisältää tietoa markkinakartoituksen toteuttamisesta ja eri vaiheista-

Hankinnan markkinakartoitusopas kasvattaa ymmärrystä markkinavuoropuheluiden suunnittelusta ja antaa varmuutta niiden toteuttamiseen: miten saada markkinoiden ymmärrys tuotua tehokkaasti osaksi omaa hankintaa? Oppaassa kuvataan hankintojen valmisteluun kuuluvaa toimittajamarkkinoiden kartoittamista ja tarjonnan analysointia